Westerbeke, Willem-Zefanja, profeet van bedreiging en belofte (nieuw)

Artikelnummer: 9781470918569
Artikel 123 van 126
€ 7,50 (inclusief btw)

Willem Westerbeke beschrijft in Zefanja, profeet van bedreiding en belofte de prediking van Zefanja.
Dit boek bevat de verklaring van de profeet Zefanja. Westerbeke heeft m.b.v. dr. (ds.) J. Weststrate bij ieder Hebreeuws woord onderzoek gepleegd en een analyse gemaakt van het woord, de vervoeging van de werkwoorden en hoe vaak het woord in de Schrift genoemd wordt in de onderscheiden betekenissen. Daarbij zijn commentaren gevoegd. Verder worden ds. E. Fransen, ds. M. Heikoop, Joh. Plevier en G. Hutcheson geciteerd n.a.v. het boek Zefanja. 
Zefánja is een profeet van oordeelsaankondiging en belofte. Niets is meer actueel in deze tijd dan deze prediking. Ons land is verdronken in de meest schaamteloze en perverse overtredingen die men bedenken kan. Die van zulke zonden een afkeer hebben leven zich echter ook zorgeloos uit in allerlei zonden tegen de Wet. En onder de kerkelijke mensen is de verharding zeer groot. Kijk maar naar de afval van grote kerken en het verval onder kleinere kerkgenootschappen. De heerlijkheid van het zalig Evangelie van Jezus Christus wordt óf oppervlakkig misbruikt, of miskent door de dode orthodoxie. Gods ongenoegen is overal heel duidelijk zichtbaar. De verwoesting en verwildering in gezinnen en de maatschappij is zeer verontrustend. Wie zal zeggen wat het einde is van deze zondekoers? Vreselijke rechtvaardige straffen! Te midden van deze wolken en donkerheid schijnt de Morgenster van de beloften van een heerlijke Kerkstaat, dwars door het onmogelijke heen.
HEB GELOOF OP GOD DIE
NIET LIEGT!

Schrijver
Willem Westerbeke

Titel
Zefanja, profeet van bedreiging en belofte

Uitgever
De Gihonbron

Plaats van uitgave
Middelburg

Jaar van uitgave
2011

Aantal pagina's
86 blz.

Bijzonderheden
Paperback, boek is nieuw.

ISBN of EAN
9781470918569

© 2010 - 2024 Boekenstek | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel