Tanis, Ds. M.C.-Merktekenen van een Christen

Artikelnummer: 9789061405986
Artikel 814 van 947
€ 6,00 (inclusief btw)
Voorraad 1 stuk

In 21 kernachtig geschreven hoofdstukken behandelt ds. M.C. Tanis de Merktekenen van een Christen zoals die in de Bijbel en de belijdenis genoemd worden.
In ons land zijn vele kerken, die alle hun leden hebben. We moeten echter niet menen, zo zegt ds. Tanis, dat het met ons in orde is, wanneer we lid zijn van een kerk. Men kan in de kerk zijn, terwijl men niet van de kerk is. Wat zijn de merktekenen van de ware christen?
Ds. Tanis neemt artikel 29 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis als uitgangspunt om deze vraag te beantwoorden. Het gaat dan over thema's als geloof, zaligheid, het aannemen van Jezus, vlieden van de zonde, najagen van gerechtigheid, de liefde van God en tot God, de liefde tot de naaste, Christus' Middelaarschap en gehoorzaamheid, de vergeving der zonden, de levende en directe relatie met Christus, waardoor de christen niet alleen staat...
Een christus wiens leven deze merktekenen draagt, mag uitzien naar de grote morgen: 'Nuchterend, wakend, werkaam, verlangend.' 
Door zijn helderheid en beknoptheid is dit boek uitstekend bruikbaar voor catechisatie en voor persoonlijke overdenking.

Schrijver
Ds. M.C. Tanis

Titel
Merktekenen van een Christen

Uitgever
De Groot Goudriaan

Plaats van uitgave
Kampen

Jaar van uitgave
1998

Aantal pagina's
96 blz.

Bijzonderheden
Gebonden, geschenkwens voorin, in goede staat.

ISBN of EAN
9789061405986

© 2010 - 2024 Boekenstek | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel